Vyzrajte nad akné
AKÓZNÍ POKOŽKA


Zásady správné péče o aknózní pleť
ATOPICKÁ POKOŽKA


Krásná pokožka
CITLIVÁ POKOŽKA


DĚTSKÁ POKOŽKA


4 nejlepší přírodní oleje, které neucpávají póry a zvláční pleť
SUCHÁ POKOŽKA


ZBAVTE SE UŽ KONEČNĚ NADOBRO LUPŮ
VLASOVÁ POKOŽKA

Správný jídelníček a zdravá střeva jako základ pro zdravou kůži

Správný jídelníček a zdravá střeva jako základ pro zdravou kůži

Atopická pokožka umí pořádně potrápit. Často jde o celoživotní problém, který vyžaduje naši pozornost. A právě na jaře je nutné citlivější kůži věnovat dostatečnou pozornost, protože kvůli venkovním změnám teplot, dochází právě v tomto období ke zhoršení obtíží.


Stejně tak jako změna ročního období, tak i virové onemocnění nebo střevní obtíže mohou s atopickou pokožkou pěkně zatočit. Jakmile je v organismu nějaké změna, ihned se to projeví na stavu pokožky. Prevencí je proto pečovat o sebe tak, aby co nejméně docházelo v organismu k nežádoucím výkyvům.


Celková očista těla

Jestliže se hovoří o jarní či podzimní detoxikaci, u atopiků by měla být samozřejmost očista těla nejen v těchto dekádách, ale prakticky každý měsíc. Pročištění těla je nutné už při prvních příznacích obtíží. Nejlépe si s tím poradí obyčejná kopřiva. Ta má právě teď na jaře největší sílu. Žádoucí je udělat si třítýdenní očistnou kúru, kdy kopřivový výluh zabírá dvě třetiny vašeho pitného režimu. Zbylá třetina by měla být ideálně čistá voda. V každém případě se vyhýbejte sladkým nápojům a pochopitelně i umělým sladidlům.

Strava pro zdravou kůži

Správný jídelníček a zdravá střeva jako základ pro zdravou kůži

Strava pro zdravou kůži

Zcela zapovězené by mělo být tropické ovoce, alkohol, káva i mléčné výrobky. Snažte si vyhýbat příliš výrazným a tučným pokrmům, dochucovadlům i polotovarům či uměle doslazovaným potravinám. Vhodná nejsou ani syrová vejce, jelikož obsahují bílkovinu avidin. Ta brání vstřebávání biotinu, který je prospěšný pro správnou funkci kůže. Naopak vhodné jsou neslazené zakysané mléčné produkty. Z masa pak volte pouze rybu, králíka nebo krůtu. Ostatní druhy jezte jen ve velmi omezené míře. A zcela jistě byste měli do jídelníčku zařadit nejrůznější semena – například dýňová, která mají vysoký obsah zinku. Stejně důležité jsou i obilné klíčky či otruby – zlepšují stav pokožky a urychlují hojení. Velmi opatrně pak zacházejte s ořechy. Jsou sice zdravé a obsahují spoustu cenných látek. Ale řadí se mezi alergeny a ve chvíli, kdy již máte problém, by jej mohly ještě zhoršit.

Tip pro atopiky: Koupel s otrubami

Správný jídelníček a zdravá střeva jako základ pro zdravou kůži

Tip pro atopiky: Koupel s otrubami

Uklidňuje pokožku a mírní svědění. Hrst otrub svaříme v litru vody. Necháme mírně zchladnout a nalijeme do teplé vany. Zde zůstaneme alespoň dvacet minut. Opakujeme obden.


Potravinové doplňky

V případě problémů s pokožkou je vhodné užívat některé kvalitní doplňky stravy. Jedná se zejména o vitamín D. Denní příjem u dospělého člověka by měl činit 2000 – 5000 mikrogramů. Aby se však správně vstřebával, je dobré jej doplnit vitamínem K2, případně každodenní dávkou fermentovaných potravin (kvašené zelí, kimchi, tempeh, natto… apod.). Důležité je i doplňování vitamínu C, ideálně z čerstvého ovoce a zeleniny. Chybět by neměly ani stopové prvky jako je mangan či selen. Tělu dopřávejte dostatek vlákniny a dbejte na správné vyprazdňování. A pravidelně doplňujte i probiotické bakterie. Ty se postarají o zdraví střev. Jejich správná funkce totiž přímo ovlivňuje stav naší kůže.

SOUVISEJÍCÍ PŘÍSPĚVKY